måndag 3 december 2007

Inspirerande föredrag om konstterapi på Öppet Hus i kväll


Konstterapi är inte detsamma som bildterapi berättar Ami Widahl, konstterapeut, som besökte Öppet Hus i kväll. I konstterapi arbetar man med varje människas inneboende självläkande krafter som aktiveras när man arbetar med form och färg.
Det är själva målandet eller skulpterandet som är läkande och man arbetar under tystnad, men med handledning av konstterapeuten.
Ami berättade för oss hur väl detta fungerar vid ångest genom att visa målningar från en patient. (Självklart hade hon fått lov att visa målningarna)

Ami bjuder in till en prova på kväll 17 januari till reducerat pris för den som är intresserad.
Läs mer på: http://www.amiwidahl.se/

Nästa gång vi har Öppet Hus är 17 december. Då har vi lite julmysigt tillsammans. Välkommen!

Inga kommentarer: