måndag 4 februari 2008

Nytt antidepressivt medel i Sverige

Voxra heter det nya antidepressiva medlet som mest påverkar signalsubstansen dopamin, men även noradrenalin. Har man haft svårt att få effekt med sin nuvarande medicin/er kan man kanske prova detta. Typiska symtom på depression orsakad av obalans i dopamin är trötthet, orkeslöshet, oro och ångest.

Läs dagens artikel i expressen på http://www.expressen.se/halsa/1.1031608/slipp-angest-med-nytt-piller

Läs också mer om Voxra på: www.fass.se

Inga kommentarer: