Karin Andrae besökte oss i måndags på Öppet Hus för att berätta mer om Anhörigcenter.
"Det är ganska unikt att kommunen erbjuder en sådan verksamhet för anhöriga", säger Karin.
Ångestsyndromsällskapet är ju en förening både för drabbade och anhöriga till drabbade. Vill du, som anhörig ha stöd och råd, eller kanske delta i en anhörig grupp kan du höra av dig direkt till Karin Andrae karin.andrae@gavle.se på Anhörigcenter eller prata med någon av oss i ÅSS Gävle så hjälper vi till att ordna en sådan grupp.
Precis som den som själv är drabbad har god hjälp av att träffa andra i samma situation och få stöd i det är det skönt, som anhörig, att få träffa andra anhöriga och hjälpa varandra i att vara just anhörig till någon som inte alltid mår så bra.
Så hör gärna av dig till ÅSS eller Karin!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar